لیفت سینه با جراحی

لیفت سینه با جراحی

بسیاری از زنان به دنبال لیفت سینه با جراحی برای بازگرداندن سفتی و تغییر شکل سینه‌های خود هستند تا ظاهری جوان ‌تر و جذاب ‌تر به سینه های خود ببخشند. در ادامه، می پردازیم به اینکه لیفت سینه چیست؟ چه کسی کاندید مناسبی برای این عمل است و چه چیزی در طول فرآیند بهبودی باید انتظار داشت؟

آشنایی با روش لیفت سینه

لیفت سینه که به عنوان ماستوپکسی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی است که سینه های افتاده را بلند کرده و شکل آنها را تغییر می دهد. این جراحی شامل برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت اطراف سینه برای بهبود کانتور و استحکام سینه است.

در طول جراحی لیفت سینه، جراح برش هایی روی سینه ها ایجاد می کند. این برش ها باید در قسمت هایی از سینه انجام شوند که جای زخم قابل مشاهده به حداقل برسد. اندازه و شکل برش ها به میزان افتادگی و نتیجه مورد نظر بستگی دارد. پس از ایجاد برش ها، پوست اضافی برداشته می شود و بافت زیرین سفت و بلند می شود تا ظاهری جوان تر به سینه ها ببخشد.

دلایل لیفت سینه

از دلایلی که باعث می شود خانم ها به لیفت سینه روی بیاورند عبارتند از:

  • بارداری و شردهی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود خانم ها جراحی لیفت سینه انجام دهند. یکی از رایج ترین دلایل افتادگی سینه ها در اثر بارداری و شیردهی است. در این دوران پوست سینه کشیده می شود. اما بعد از اتمام این دوران، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شل و افتاده شوند.

  • کاهش وزن

هنگامی که مقادیر قابل توجهی وزن از دست می‌رود، پوست و بافت‌ها که به علت چاقی کشیده شده اند، به حالت قبلی بازنمی گردند و در نتیجه پوست اضافی و افتادگی سینه ‌ها ایجاد می‌شود. لیفت سینه می تواند به بازیابی شکل سینه ها و بهبود ظاهر کلی آنها کمک کند.

  • افزایش سن

تغییرات مرتبط با افزایش سن، مانند از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست نیز می تواند باعث افتادگی سینه ها شود. با بالا رفتن سن، پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که منجر به افتادگی در نواحی مختلف بدن از جمله سینه ها می شود. لیفت سینه می تواند این مشکل را برطرف کند و به سینه ها ظاهری جوان تر و شاداب تر بدهد.

 

انواع مختلف لیفت سینه

میزان لیفت سینه های مختلف بستگی به میزان افتادگی آنها و انتظارات هر فرد دارد. برای انجام لیفت سینه از 3 روش مختلف استفاده می شود. در واقع نوع برش در هر کدام از این روش ها متفاوت است. انواع برش ها عبارتند از:

  • لیفت هلالی

این نوع لیفت برای خانم هایی با کمترین افتادگی مناسب است. در این روش یک برش کوچک در اطراف نیمه بالایی هاله برای برداشتن یک تکه هلالی شکل از پوست است. سپس پوست باقیمانده پوست برای بلند کردن سینه تغییر موقعیت می دهد.

  • برش پری آرئول

یکی از انواع برش ها، برش پری آرئول است که در اطراف آرئول ایجاد می شود. مزیت این برش در این است که حداقل جای زخم را به جای می گذارد. این یک گزینه عالی برای زنان دارای افتادگی خفیف یا کسانی است که می خواهند یک لیفت کوچک انجام دهند. این برش شامل یک برش دایره ای در اطراف هاله و برداشتن پوست اضافی است. سپس پوست باقیمانده برای بلند کردن سینه سفت می شود.

  • برش T معکوس

برای زنان با افتادگی گسترده تر، برش T معکوس انجام می شود که شامل یک برش افقی در امتداد چین زیر پستانی است. این برش حداکثر لیفت را فراهم می کند و می تواند به طور موثر افتادگی یا پتوز شدید را برطرف کند.

  • برش عمودی

یکی دیگر از گزینه های هیجان انگیز، برش عمودی است. این برش از اطراف آرئول شروع می شود و به صورت عمودی تا چین زیر پستانی امتداد می یابد. برش عمودی امکان بلند کردن و تغییر شکل قابل توجه سینه ها را فراهم می کند و آن را برای زنان دارای افتادگی متوسط تا شدید مناسب می کند.

هر نوع برش مزایا و ملاحظات خاص خود را دارد، بنابراین ضروری است که قبل از عمل اهداف و نگرانی های خود را با یک جراح پلاستیک واجد شرایط در میان بگذارید. او شما را در انتخاب مناسب ترین روش برش مطابق با نیازها و انتظارات شما راهنمایی می کنند. به یاد داشته باشید، با پیشرفت تکنیک ‌های جراحی زیبایی، جای زخم به حداقل می رسد.

بنابراین، اگر در مورد لیفت سینه هیجان زده هستید، مطمئن باشید که انواع مختلفی از برش ها برای دستیابی به نتایج دلخواه شما وجود دارد. از برش پری آرئول گرفته تا برش های عمودی، هر تکنیک مزایای منحصر به فردی برای درجات مختلف افتادگی دارد. با راهنمایی یک جراح ماهر، می‌توانید برشی را انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس نسبت به ظاهر جدیدتان بدهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *